Tuesday, April 17, 2007

Jandarmul la plimbare

Bocanci in gingii, pumni murdari de sange, pulane cu profil de coaste si cativa dinti in praful strazii. Era sa uit de frigiderele legii umplute cu "muie(ri)" si ampule de toate marimile si culorile. Dupa cum ati ghicit, a fost pseudo-derbiul Dinamo-Steaua. Nu stiu altii cum sunt, dar eu, din acest joc nu am inteles mare lucru. Sa moara soacra-mea in baia mare daca am inteles ceva din ce au comentat onerosii aia doi - Ze Kalanga taloneaza in adancime, prin invaluire. Ca sa nu mai zic de meciul in sine... Praf, sa-mi bag picioarele in lighean. Primele doua echipe din campionatul Romaniei - nu au nici cea mai mica urma de treaba cu fotbalul. Asa am vazut eu, cu ochii astia ai mei de necunoscator - mingea ori era patrata, ori jucatorii aveau saboti Olandezi in picioare. Rar se intampla ca un picior sa intalneasca balonul. Si atunci cand o atingea vreun Balanel, atentie suporteri! Cineva urma sa se trezeasca cu mingea in freza, in mari departari fata de poarta. Asta e fotbalul nostru, de rahat. De fapt, la 20.000 de leghe sub rahat. Da, asta spun io, ala care apasa pe butoanele telecomenzii si pune ce post vrea. Fotbalul romanesc e de KKT! Cu "M" de la mot, mare! Si totusi mi-a placut... mi-a placut adevaratul meci "after-hours". Intre suporteri si jandarmi. O lupta neechilibrata zic eu, pentru ca un jandarm din ala bautor de Ciucas era cel putin cat doi panchisti din aia din galerie. Nu numai eu zic asta, ci si sarmanii cai de la jandarmerie, care aveau coloana concava de la atata bere, seminte si Scandic sub forma jandarmului carat in spinare. Ma rog, details, details... Cert este ca am vazut cu ochii mei acest meci. De la geam, in siguranta, admiram jocul de picior al jandarmilor, cum driblau gioalele si burtile stelistilor. M-am ofticat ca jucau fotbal american, cu mana. Cu mana pe pulane, facandu-si loc in multimea de suporteri culcati de la gazele lacrimogene, mai ceva ca Mihai Viteazul. Cred ca scorul a fost in favoarea gaz(d)elor. Meciul s-a dus dracu repede, la fel cum a inceput. Cateva cartonase galbene pentru faulturi cu gloante de cauciuc si Urgenta de la Floreasca s-a umplut. Jandarmii au plecat viteji si triumfatori, probabil sa petreaca victoria cu presedintele. Zece minute si vreo 20 de perechi de bascheti pierduti mai tarziu, strada era in final goala. Niste balega de jandarm si coji de seminte de la cai (sau invers?) - asta ramasese pe Stefan cel Mare. Sangele de pe un ziar cu poza lui Tariceanu mi-a adus aminte cine a castigat - Dinarmeria. Oameni suntem, biscuiti mancam. Era sa uit... Iar. Meciul de acum l-a castigat tot Dinamo. Fara violenta!











No comments: